Zavod za turizem Cerkno: 2025
Pregled leta 2025 – Zavod za turizem Cerkno
Leto pomembnih zgodb
Leto 2025 je bilo za Zavod za turizem Cerkno leto močnih zgodb, pomembnih mejnikov in dolgoročnih usmeritev. Zaznamovalo ga je povezovanje kulturne dediščine, turizma in skupnosti, pri čemer je Cerkno utrjevalo svojo prepoznavnost kot prostor izjemnih vsebin, ki segajo od prazgodovine do sodobnega časa.
Divje babe – od arheološkega najdišča do državnega spomenika
V ospredju leta je bila 30-letnica najdbe neandertalčeve piščali iz Divjih bab, najstarejšega glasbila na svetu. Jubilej je Cerkljansko postavil v središče širšega, tudi mednarodnega zanimanja, ter poudaril pomen glasbenega izražanja kot univerzalnega jezika človeštva. Zavod za turizem Cerkno je obletnico zastavil kot dolgoročen vsebinski proces, ki presega posamezne dogodke in povezuje znanost, umetnost, izobraževanje, turizem ter lokalno skupnost.
V sodelovanju s posamezniki in ustanovami s področij znanosti, kulture in izobraževanja so v letu 2025 nastajale številne vsebine, ki so jubilej osvetljevale z različnih vidikov – od arheologije do sodobnih umetniških interpretacij. Posebna pozornost je bila namenjena dostopnosti vsebin za različne ciljne skupine, tako po starosti kot po interesih.
Poseben mejnik leta 2025 je razglasitev Arheološkega parka Divje babe za kulturni spomenik državnega pomena. Odločitev je potrdila dolgoletno strokovno delo in odgovorno upravljanje ene najpomembnejših arheoloških lokacij na svetu.
Zastavljene vsebine se bodo nadaljevale tudi v letu 2026, ko bo iz Narodnega muzeja Slovenije v Cerkljanski muzej prišla razstava Neandertalčeva piščal – 60.000 let glasbe. Obenem sta v prihajajočem letu predvideni še dve premieri: zvočno-vizualna predstava za otroke Bajka o koščeni piščali v izvedbi Mateje Fi, Alje Petric in Tjaše Koprivec ter glasbeni dokumentarni film Bear Bone Rhapsody režiserja Mihe Čelarja.
Partizanske smučine – poklon pogumu, športu in skupnosti
Pomemben del prve polovice leta je zaznamovala 80-letnica Partizanskih smučin Cerkno. Ob obeleževanju te edinstvene zgodbe iz časa druge svetovne vojne se je Cerkno poklonilo pogumu, solidarnosti in športnemu duhu, ki so zaznamovali zgodovino kraja. Tudi Zavod za turizem Cerkno je prispeval k ohranjanju te dediščine, med drugim z vzpostavitvijo nove tematske poti Pot partizanskih smučin.
Turizem kot prostor odgovornosti in solidarnosti
Leto 2025 je poudarilo tudi družbeno odgovorno vlogo turizma. Pobuda, v okviru katere je Zavod za turizem Cerkno en evro od vsake prodane vstopnice za Arheološki park Divje babe namenil obnovi Partizanske bolnice Franja, je simbolno povezala dve ključni dediščinski zgodbi Cerkljanskega ter poudarila pomen solidarnosti in sodelovanja v lokalni skupnosti. Mestnemu muzeju Idrija, upravljavcu Franje, je bilo tako namenjenih nekaj več kot 1.800 evrov.
Pobuda je bila uvrščena med sedem izbranih praks, ki jih je Konzorcij Slovenia Green prepoznal kot zgledne, navdihujoče in med najboljše zelene prakse slovenskih destinacij.
Trajnost kot dolgoročna zaveza
Na področju trajnostnega razvoja je destinacija Cerkno tudi v letu 2025 ohranila zlati znak Slovenia Green. Uspešna presoja po zahtevnejših merilih je potrdila zavezanost odgovornemu razvoju, varovanju naravne in kulturne dediščine ter skrbi za kakovost bivanja domačinov in obiskovalcev.
Prepoznavnost destinacije doma in v tujini
Prepoznavnost Cerkljanskega se je v letu 2025 okrepila tudi skozi nacionalna priznanja.
Arheološki park Divje babe se je uvrstil med pet najboljših izletniških točk v Sloveniji v okviru 34. natečaja Turistične zveze Slovenije Moja dežela – znak gostoljubnosti, kar predstavlja pomembno potrditev kakovostnega upravljanja in doživljajske vrednosti parka.
Zavod za turizem Cerkno je v letu 2025 že šesto leto zapored uspešno kandidiral na Javnem razpisu za sofinanciranje aktivnosti promocije in digitalizacije turistične ponudbe vodilnih turističnih destinacij v Sloveniji, ki ga je objavila Slovenska turistična organizacija. Pridobljenih 20.696 evrov nepovratnih sredstev je bilo namenjenih izvedbi številnih promocijskih aktivnosti, med drugim produkciji dveh krovnih in devetih kratkih promocijskih videov v sodelovanju s podjetjem IPM komunikacije. Gradiva predstavljajo ključne turistične produkte destinacije – aktivnosti v naravi, kulturno dediščino, poletna doživetja in zeleno ponudbo – ter so bila prilagojena tujim trgom in digitalnim platformam. Med julijem in septembrom 2025 je potekala tudi digitalna kampanja pod sloganom »Cerkno. Po doživetja. Po vzdušje. Po spomine.«, ki je nagovarjala obiskovalce iz Slovenije, Italije in Nemčije ter dodatno okrepila prepoznavnost destinacije na domačem in tujih trgih.
Utrip kraja, ki ga ustvarjajo ljudje
Pomemben del delovanja Zavoda za turizem Cerkno je bilo tudi soustvarjanje družabnega in kulturnega utripa kraja.
Zavod je v 2025 skrbel za koordinacijo in promocijo Bevkovih dnevov, ki z razpršenim dogajanjem na različnih prizoriščih in sodelovanjem številnih organizatorjev vse bolj utrjujejo svoj pomen kot prepoznaven kulturni dogodek tudi zunaj lokalnega okolja.
Tudi letos smo na Zavodu zasnovali, pripravili in koordinirali vsebinske programe v okviru Poletja v Cerknem ter decembrske prireditve, združene pod imenom Praznični december v Cerknem.
Pogled naprej
Pregled leta 2025 kaže, da se na naši destinaciji preteklost in sedanjost prepletata v živo, sodobno zgodbo. Zavod za turizem Cerkno je leto sklenil z jasnim pogledom naprej in z zavedanjem o izjemni dediščini Cerkljanskega, odgovornostjo do prostora in skupnosti ter željo, da tudi v prihodnje ustvarjamo vsebine z močnim pomenom in odmevom tako doma kot tudi širše.
Vsem voščimo kreativno leto 2026!




